- K dispozici s dvojitou nápravou a objemem od 12 500 l – 20 000 l nebo s trojitou nápravou a objemem od 20 000 l – 28 000 l.
- Nízké těžiště, lehká samonosná nádrž s integrovaným podvozkem, žárové zinkování většiny komponentů, všestrannost nabízených čerpacích systémů, velký výběr plnicích nástrojů, předzástroj pro široké vstřikovače a rozmetací ramena (standardně).
Stránky výrobce
Kompaktní, samonosný, lehký tanker s velkým objemem a nízkým těžištěm.
Cisterna na kejdu Volumetra je kompaktní vozidlo se samonosnou trubkovou konstrukcí.
Integrovaný podvozek zajišťuje velmi nízké těžiště a bezkonkurenční manévrovatelnost i s velmi širokými pneumatikami.
Volumetra je již několik let jednou z nejprodávanějších kalových cisteren JOSKIN.
Samonosná skořepinová nádrž
Nádrže jsou standardně vyráběny z pozinkované vysokopevnostní oceli o tloušťce 6 mm, aby splňovaly bezpečnostní normu EN707 (pitching). Podvozek je svařován robotem pod nádrží po celé délce.
Oje a pojezd jsou přišroubovány k podvozku. Je to také podvozek, který přebírá napětí a trakční síly způsobené zejména možným roztaženým nástrojem.
Podvozek
Všechny cisterny Volumetra jsou vybaveny šroubovaným hydraulickým pojezdem (vůle až 25 cm).
Tento koncept je obzvláště užitečný, protože cisterna na kejdu je obvykle investicí na několik let (nebo dokonce generací) a požadavky se mohou v průběhu času měnit.
Pojezd lze posouvat dopředu nebo dozadu, aby se přizpůsobilo rozložení zatížení, např. při přidávání roztíracího nástroje na zadní straně stroje.
Hydraulický pojezd zajišťuje vynikající stabilitu v kopcích, 100% rovnoměrné rozložení zatížení a optimální podmínky pro uchycení, které jsou posíleny nízkým těžištěm.
Hydraulické odpružení se navíc dokonale přizpůsobuje terénu, aby při používání zůstalo stabilní a pohodlné.
Volumetra typ D (dvojitá náprava) je standardně vybavena hydro-tandemovým pojezdem se zadní volnou řízenou nápravou, zatímco verze T (trojitá náprava) obsahuje ve standardní výbavě pojezd Hydro-Tridem s dvojitým samořídícím systémem (první a poslední náprava) a přední zvedací nápravu (pro jízdy s prázdným vozidlem).
Oje a odpružení oje
Volumetra je standardně vybavena ojí ve tvaru „V-Y“, ve které je umístěn čerpací systém, který ji chrání před jakýmkoli náhodným dotykem s koly traktoru.
U lalokového čerpadla není umístěna v oji, ale na straně vozidla, aby byl zajištěn snadný a rychlý přístup pro údržbu laloků čerpadla. Oje je speciálně navržena tak, aby posílila vlastnosti kompaktního vozidla. Oje Volumetry je vybavena silentbloky nebo hydropneumatickým zavěšením (v závislosti na modelu). Pohodlí je pro Joskina prioritou.
Všestrannost a čerpací systém
Cisterna na kejdu Volumetra může být vybavena všemi dostupnými systémy čerpadel: vakuové, Storm (odstředivé vyprazdňovací čerpadlo), Vacu-Storm (kombinace vývěvy a odstředivé pumpy), systém GARDA-JULIA (vakuové čerpadlo a odstředivé čerpadlo s rozmetací pistolí), spirálové nebo lalokové čerpadlo.
Vedle účinného čerpacího systému lze komfort používání a specifikace stroje dále zlepšit díky specifickým modulům pro plnicí nebo vykládací rameno („JUMBO“ přední rameno vlevo / vpravo, samonosné dvojité rameno, hřbetní rameno nebo vykládací rameno), směšovací systémy do nádrže (hydraulický nebo vzduchový mixér) atd.
Připojení a aplikování
Volumetra je standardně vybavena upevňovacími body pro přidání „integrovaného“ závěsu (volitelně), který umožňuje osadit všechny rozmetací a vstřikovací nástroje z řady JOSKIN, včetně nejširších koncových těžších, se 4bodovým nebo 3bodovým závěsem.
Díky integraci spojovacího materiálu je Volumetra kompaktnější a umožňuje udržet ideální hmotnost na očku i při velmi širokém roztažení ramen. Další výhodou je, že rozmetací nástroj je přiveden co nejblíže k zadní části nádrže pro snížení převisu. Vzdálenost mezi nádrží a závěsnými háky je udržována co nejkratší, aby se maximalizovalo rozložení zatížení. Nástroj je přiváděn přes horní stranu nádrže. Tímto způsobem se hadice opotřebovávají méně a vzdálenost, kterou musí kapalina cestovat mezi nádrží a nářadím, je kratší, což má za následek větší kapacitu a menší ztráty zatížení.
MODELY DVOJITÁ NÁPRAVA | 12500D | 14500D | 16500D | 18000D | 20000D |
Teoretická kapacita nádrže bez zapuštěním | 13053 | 14654 | 16512 | 18259 | 20154 |
Teoretická kapacita nádrže s zapuštěním | 12763 | 14340 | 16175 | 17901 | 19775 |
Brzdové bubny (mm) | 406 x 120 | 406 x 120 | 406 x 120 | 406 x 180 | 420 x 180 |
Průměr nádrže (mm) | 1700 | 1800 | 1900 | 2000 | 2100 |
MODELY TROJITÁ NÁPRAVA | 20000T | 22500T | 24000T | 26000T | 28000T |
Teoretická kapacita nádrže bez zapuštěním | 20711 | 22822 | 24281 | 26797 | 28381 |
Teoretická kapacita nádrže s zapuštěním | 19687 | 21763 | 23187 | 25638 | 27131 |
Brzdové bubny (mm) | 420 x 180 | 420 x 180 | 420 x 180 | 420 x 180 | 420 x 180 |
Průměr nádrže (mm) | 1900 | 2000 | 2000 | 2100 | 2100 |